Klachten

Ben je niet tevreden met hoe (iets in) de begeleiding loopt?                                           

Praat hierover met de begeleider(s) of medewerker(s) waar je contact mee hebt. We vinden het belangrijk om je mening te horen en te luisteren naar waar je niet tevreden over bent. Zo kunnen wij er samen iets aan proberen te doen.

Kan dat niet of is het voor jou onvoldoende opgelost, dan kan je een klacht indienen.

Wat kan je verwachten?

Binnen de 7 dagen na ontvangst van de klacht zal de directie je een eerste keer contacteren en je uitnodigen voor een gesprek op de dienst. Je klacht zal discreet en vertrouwelijk behandeld worden. Je kan je (gedurende de hele afhandeling) laten bijstaan door een vertrouwenspersoon. We houden je op de hoogte van elke stap in de procedure.

Je kan ook extern een klacht indienen:

  • Bij je aanmelder of consulent
  • Je kunt ook bellen naar Opgroeipunt (078 17 00 00) of het contactformulier op hun website invullen. Dit is een plek voor het delen van vragen, verhalen en meldingen over de diensten van Opgroeien zelf en de organisaties die door Opgroeien worden gesubsidieerd en erkend.
  • Bij de klachtenlijn van het Kinderrechtencommissariaat: 0800 20 808 klachtenlijn@kinderrechten.be op www.kinderrechten.be.